LiYa ProFiLe

My photo
LiMBaNg, SaRaWak, Malaysia
S.M.i.l.E

27 April 2009

Miss My Students..:(

guys...i miss my students. emm..maybe sebulan lagi aku aku rindukan diorg. aku mmg jaga diorg macam anak sendiri.. kalau boleh aku akan penuhkan impian diorg. memang aku sayang diorng sangat2. aku masih ingat lagi dengan kata2 ayah aku. untuk menang dalam kelas.. "kita kena mengalah dulu n dapatkan hati diorg. lepas dah dapat apa2 sahaja yang diajar insyallah akan mereka turuti" n aku pegang pada kata2 tersebut. aku perlu dapatkan mereka terlebih dahulu. ambil hati diorng.
aku senaraikan disini ciri-ciri kelas aku ajar :-
1. mereka suka bergaduh dalam kelas. (sabil,iwan,qairil n a.rahman)
2. malas wat kerja rumah (ramailah)
3. tido time mengajar..
4. blur n asyik nak terima je apa yang disuruh buat.
5. suka minum dalam kelas
6. suka tingalkan buku kat rumah (lupa)
7. bawa permainan dalam kelas.
8. kelas kotor,tak bersapu.
9. tiru kerja rumah..tension siot (mcm tak pernah buat dulu)
10. suka wat bising...(mcm mana aku nak mengajar)
11. lari2 kat dalam kelas
12. buat kerja awal dari yang di ajar.
13.. pokokny banyak lagi lah..
kalau nak disenaraikan mahu penuh blog aku ni.. waaaa,mmg wat aku sakit kepala mula2 tu. coz terkejut ngan situasi. tapi mmg ada perbezaan kelas aku tu dengan kelas2 lain. time aku 'sit in' kelas2 lain...senang hati je aku menjaga. mmg tak ada masalah. semua ikut kata. mmg berbeza dari kelas aku. dugaan betul.
mula2 ku aku ingat aku seorg je yang merasakan penderitaan. rupa2 ny guru2 yang megajak kelas aku pun sama. akan stress masuk kelas aku tu. kesian sangat lah kat guru2 tu. bersabarlah wahai guru2.
ini sudah 2 bulan aku mengajar kelas tu. terasa sayang untuk berpisah. memang mereka nakal,memang mereka tak reti di ajar. tapi ini zaman mereka.. kita kena faham..sebab kita pernah melalui zaman kanak2.
to be continew.....

1 comment:

Saiff Ghani said...

sabar la ckgu...
ni la rsiko yg mu kene tanggung jika pilih pndidikan sbagi kareer..
dugaannyer hebat..bukan snang nk mndidik..sbb tu tugas ckgu di anggap mulia..