LiYa ProFiLe

My photo
LiMBaNg, SaRaWak, Malaysia
S.M.i.l.E

06 July 2009

My New Job…

Selang beberapa hari, aku mendapat berita gembira. Huuhuuhuhu… aku dapat kerja.. dalam masa yang sama aku dapat 2 pangilan. Satu kerajaan n satu swasta. Yang kerajaan ingat tak kesah aku ge interview ke Miri naik bus ngan kawan aku 2 orang lagi tu. Aku interview sebagai “Guru siswazah kontrak” tapi 6 bulan. Dan dalam masa beberapa minit je dari tu aku dapat panggilan dari ‘Sains Sarawak’ sebagai network design. Wahhhh…tak sangka..hari tu diorang suruh aku ge interview tapi aku tak dapat ge coz aku terbaca syarat-syarat dia mesti ada pengangkutan sendiri. Then,tup..tup aku dapat terus kerja tu tampa interview. Maybe diorg mengok aku punya kursus yang pernah aku ikut tu..CCNA 1, CISCO. Siapa yang tak tengok sijil tu buta lah kalau dalam bidang IT. Aku pening2 lak..nak pilih yang mana.. last2 aku ambil je cikgu.. walaupun rasa meyesal tak pilih bidang sendiri.. hope dapat jadi guru tetap after ni.. kalau tak dapat pun…belum rezeki lagi lah tu.

Aku mengajar kat SK Miri…memang dalam negeri Sarawak tapi daerah berlainan. Aku duk ngan makcik n family. Walaupun tak rapat sangat ngan anty tu tapi puas hati lah coz dapat rapatkan perhubungan. Terasa macam duk rumah sendiri lak. TQs aunty.

No comments: