LiYa ProFiLe

My photo
LiMBaNg, SaRaWak, Malaysia
S.M.i.l.E

05 May 2009

aKu TeRtiPu

Hai Guys...............
Napa lah minggu ni menjadi minggu paling memcabar bagi aku. banyak sangat dugaan dan cabaran emosi dan minda. TERsangat sedihlah sekarang. aku nak nagis pun aku dah rasa penat. banyak sangat dugaan yang datang..aku pegang satu kata-kata je yang selama ini aku selalu bagi kat kawan karib aku. "ALLAH bagi dugaan kerana dia sayangkan Hamba-NYA".
kesah dia mcm ni, Hari ni after makan tgah hari aku rehat jap. sementara tu aku dengar2 lah radio,ingat kejap lagi lah sbyg zohor. top...top aku tertido. tiba-tiba aku terjaga ngan bunyi hp. aku tgok dekat skrin Amylia kawan aku sama mngajar ngan aku kat sek. ktorg sama2 guru ganti. aku dengar suara dia mcm sedih semacam je.. dia pun tanya aku 'wei hang nak dengar berita baik ke buruk?' alamak...suspen ni. aku pun kata mana-mana je lah...baik ke buruk aku akn dengar gak.. tak pe..dia kata dia bagi tahu yang baik dulu. urusan gaji ktorg tengah diuruskan, mungkin dalam minggu ni or minggu depan dapat. lega lah ckit coz nak ge KL ni ada lah duit aku gak.
Amy kata,wei dengar lah berita buruk dulu....'apa wei?'....'ko tahu tak yang gaji kita berapa?' hahahahhahahaahaaa....rm1116 tuk dua bulan. dia dapat rm1104 tuk 2 bulan...
GILLLEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...
benda yang mengejutkan aku..
WOW...
satu kejutan kepada ku..
aku yang tgah2 mengantok ni leh jadi segar bugar.. apa lah yang berlaku ni? jadi tertanya2 dalam hati aku. so gaji aku sebulan rm558 je lah. Memang gler. memang aku rasa tertipu. lepas abis sembang ngan Amy aku terus cari surat tawaran kerja tu.. aku baca betul2. mmg gaji bulanan rm820-1119. orang yang buat gaji ni giler ke apa? mmg aku rasa nak bom. bagus aku kerja kat tempat aku tahu gaji aku berapa n tak lah aku berharap sangat. kalau lah diorg d tempat aku mmg akan rasa seperti yang aku rasa.. kerja bukan main lagi penat...tu je hasilnya. megecewakan... hati aku terus tawar dalam bidang perguruan.. mmg meyesal tak guna lah. aku minat sangat bidang ni...mmg cita2 aku dari dulu. tapi disebabkan benda ni..aku jadi benci dengan kejaya ni... penuh dengan penipuan dan tak berperikemanusian bagi ku..
AKU JADI BENCI BIDANG NI.....HELP.
Mak aku pulak tak berikan kerjasama..malas aku nak fkir...aku cari orang tuk luahkan apa aku rasa. Alia n Dewi sasaran aku.
AAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....
mmg sakit hati tahap dineso lah... susah aku nak cakap perasaan aku sekarang ni...
AKU TERTIPU...

1 comment:

Saiff Ghani said...

sabar la wei...itukan dugaan utk mu..aku tau mu sorg yg tabah & cekal..
wei p KL buat pe??
bila??