LiYa ProFiLe

My photo
LiMBaNg, SaRaWak, Malaysia
S.M.i.l.E

09 May 2009

JUmaAt 8.5.2009

Hari Jumaat adalah hari busy aku..
penat nya aku hari tu.. jadual aku:-
7pagi-12thari = mengajar kat sek.
jadual mengajar hari Jumaat mmg full just 1 hour je rehat. aku tak suka jadual hari khamis n jumaat. bukan apa..aku akan masuk just kelas 2B n 3 subjek aku ajar ati tu. mat,bm n mz. masalah ny akan mnghadapi tekanan jiwa bila mgajar kelas tu. kan best kalau aku ni garang mcm singa. mesti diorg takut. masalahny aku ni tak garang...budak2 tak takut langsung pun. gaduh dalam kelas..nagis(kena pujuk). masalahnya bukan seorng dua yang akan menagis...ramai.. diorg ni mmg manja tau. aku tak pujuk nanti panjang lak nagis dia. penat ny. kalau aku masuk waktu BM ke,Mat ke...wpun MZ. mesti ada yang akan nagis. bayangkan kalau aku kena pujuk 2 org yang mengis dalam satu masa aku ajar tu.. 3 masa...wa..6 org. mmg mcm tu lah hari2. SENGAL lah....tapi memang aku mengamuk hari jumaat tu.. aku tanya kat kelas. "KELAS nak tengok cikgu marah tak?" aku cakap mcm tu coz budak2 ni lari-lari,main2 tak wat kerja n bising sangat kelas. diorg lak jawap apa "NAKKKKKKKKKKKKKKKK"...eh aku silap dengar ke apa? wah ni dah mmg mencabar kesabaran aku. diorg nak nengok aku marah rupanya. tapi ada sesetengah budak tu geram ngan kawan dia coz ckp NAK. apa lagi aku marah lah... aku mmg marah glier2. eeee...sakit ny hati aku. ha ambik ko..nasib aku marah2 tu waktu last...waktu nak balik. kalau aku marah dari pagi lagi..mesti terbawa2 sampai ke thari. dah ah..malas nak cerita.
petang kul 2-6 petang.
majlis penutupan pertandingan bola sepak sek menegah. jadi penyambut tetamu n penghidang lah pulak. mmg penat...dah kena pakai baju lawa2. tension ny....tak sukanya aku ngan kerja tu.. dulu pernah gak..tapi kampung lah. okey je jadi semat bunga...tapi yg ni tambahan lak.. mmg aku tak reti lah.... TAKUT. tapi dah lepas...malas aku nak ingat.
malam lak....
balik dah lah kul 6.. maghrip masuk 6.29..bergegas aku sbyg asar.. lepas sbyg asar aku mandi coz rasa berpeluh. lepas mandi mak aku lak ckp...anty aku nak bwk ge funfay after sbyg mghrip. pulak dah....wpun penat aku ge gak...aku bersiap cepat coz time aku mandi dah waktu mghrip dah. aku ni suka tukar2 baju kalau aku rasa tak berkenan..lama lah pulak bersiap..hehehheeh....dalam kul 7 suku dah jalan dah. kat funfay lah..aku mmg suka main permainan..cuma aku jenis yang tak tahan mesti pening.. mula2 tu main kereta...rm6 wei sekali main. then aku main lak sotong..pusing2. apa lagi...mmg tak nak dah main. aku loya2..nasib tak makan apa2 lagi sebelum ge sana..tu je lah permainan aku main. habis gak duit aku rm30. main tikam2... satu pun tak kena... tapi semalam, saja je nak lepaskan kepenatan. after balik tu,aku pening.
aku baring kat katil terasa mcm kat tempat pusing2 tu. ni mmg sah aku tak leh main benda2 mcm tu. aku call tunang aku...lepas abis bertel tu.. aku dgar radio.. yang pelikny aku tak ingat aku ada call tunang aku ke tak.. aku call tunang aku balik... hahaha...tunang aku kata aku in kenapa? HAHAHAHHAHAHAHA...tah lah...aku rasa aku pening lagi tu.nasib malam semalam je aku mcm tu..tak ingat apa2. hahahahhaa...aku ketawa kat diri aku sendiri...
SAY TAK NAK KAT MAINAN KAT FANFAY.
k lah...Tu lah hari JUMAAT aku.. hehehehe...da..

No comments: